اخبار صندوق پژوهش

سه روز دیپلماسی علمی

به گزارش سرویس علم و فناوری عیارآنلاین، پنجمین بسته خبری علمی و فناوری که به مهم ترین رویدادهای این حوزه اختصاص دارد، منتشر شد. در این شماره به بررسی برگزاری اجلاس وزرای علوم جنبش عدم تعهد در تهران، وضعیت بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی و برگزاری مراسم روز ملی فناوری فضایی پرداختیم.

The post سه روز دیپلماسی علمی appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

شبکه ایمیل ایرانی در راه تسخیر منطقه

سرویس پست الکترونیکی «النون» یک سرویس بومی ایرانی است که با وجود عمر کوتاهی که دارد، توانسته است با ارائه خدمات قابل قبول، جایگاه نسبتاً خوبی، به ویژه در میان نخبگان کشور باز کند.

The post شبکه ایمیل ایرانی در راه تسخیر منطقه appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

به دنبال بوی نفت

به گزارش سرویس علم و فناوری عیارآنلاین، چهارمین بسته خبری علمی و فناوری که به مهم ترین رویدادهای این حوزه اختصاص دارد، منتشر شد. در این شماره به بررسی اختیارات هیأت امناء دانشگاه ها، برنامه ششم توسعه و سخنان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیرامون فرهنگ نفتی پرداختیم.

The post به دنبال بوی نفت appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

برنامه‌های سوئیس برای توسعه دیپلماسی علم (۳)

دراین گزارش ساختار دیپلماسی علم و فناوری سوئیس به خوبی نشان داده شده است. سیاست‌های کلان و ترکیب بخش خصوصی و دولتی در این ساختار قابل توجه است. در این مقاله بخش سوم و پایانی برنامه‌های سوئیس برای توسعه دیپلماسی علم را مرور می‌کنیم.

The post برنامه‌های سوئیس برای توسعه دیپلماسی علم (۳) appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان آذربایجان شرقی آغاز شد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه سفرهای استانی خود، صبح امروز به منظور بازدید از مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، وارد استان آذربایجان شرقی شد و مورد استقبال استاندار، مسئولین استانی و اساتید دانشگاهی استان قرار گرفت.

The post سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان آذربایجان شرقی آغاز شد appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

بازگشت سازمان فضایی به وزارت ارتباطات، دستاوردهای آن را محدود می‌کند

بسیج دانشجویی ۶ دانشگاه تهران طی نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس تأکید کردند در صورت بازگشت این سازمان به وزارت ارتباطات، عملا دستاوردهای این ارگان مهم به بخش کوچکی در حوزه وزارت ارتباطات محدود می‌شود.

The post بازگشت سازمان فضایی به وزارت ارتباطات، دستاوردهای آن را محدود می‌کند appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

تجربه ساخت نانوسکوپ در کشور

در سال ۱۳۸۳ در مرکز تحقیقات علوم و تکنولوژی پزشکی بیمارستان امام خمینی (ره) به یک دستگاه نانوسکوپ نیاز داشتیم و لذا به دنبال خرید یک نمونه خارجی از آن بودیم … این دستگاه دارای قدرت تصویربرداری بسیار بالا و در حد اتم و اندازه یک‏دهم نانومتر بود و در سطوح نانوساختارها تصویربرداری می‏ کرد و تنها چهار تا پنج کشور از فناوری ساخت آن بهره مند بودند.

The post تجربه ساخت نانوسکوپ در کشور appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

تأملی در نقش الگوبخشی و هویت‌بخشی سنتی اعضای هیئت علمی

سؤالی که در اینجا می­توان مطرح کرد، این است که دلیل و چرایی کم رنگ شدن نقش مرجعیتی و اقتدار سنتی اقشار دانشگاهی بویژه اساتید دانشگاه در این عرصه در بین جامعه و دانشجویان چیست؟ نسبت فعالیت­های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه­های ما با مبانی و مسائل ارزشی – دینی و فرهنگی جامعه چگونه است؟

The post تأملی در نقش الگوبخشی و هویت‌بخشی سنتی اعضای هیئت علمی appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

پایان برنامه ششم با ۸۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران

معاون امور بین‌المللی وزیر علوم گفت: تا پایان برنامه ششم باید تعداد دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های داخل کشور به ۸۰ هزار نفر برسد.

The post پایان برنامه ششم با ۸۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

برنامه‌های سوئیس برای توسعه دیپلماسی علمی (۲)

دراین گزارش ساختار دیپلماسی علم و فناوری سوئیس به خوبی نشان داده شده است. سیاست‌های کلان و ترکیب بخش خصوصی و دولتی در این ساختار قابل توجه است. سایت دیپلماسی علم و فناوری این مقاله در سه بخش منتشر می‌کند. در ادامه بخش دوم این مقاله امده است.

The post برنامه‌های سوئیس برای توسعه دیپلماسی علمی (۲) appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

دانشگاه سکه‌ای بلخ!

The post دانشگاه سکه‌ای بلخ! appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

نوآوری‌باز روی خط سیاستگذاری

پنجمین سمینار کارشناسی ارشد از سلسله نشست‌های «گفتمان مدیریت و سیاست‌گذاری نوآوری و فناوری» هفته گذشته با موضوع « مدلهاي نوآوري و نوآوري باز » با ارائه آقای دکتر سید کامران باقری در شبکه کانون های تفکر ایران (ایتان) برگزار شد.

The post نوآوری‌باز روی خط سیاستگذاری appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »