زیست‌بوم نوآوری نیازمند همکاری توأمان صندوق نوآوری و صندوق‌های پژوهش و فناوری است.

نشست رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با مدیران عامل صندوق‌های پژوهش و فناوری سراسر کشور برگزار شد.
در ابتدای این دیدار صمیمی،نشست رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با مدیران عامل صندوق‌های پژوهش و فناوری سراسر کشور عصر شنبه ششم خرداد ماه جاری برگزار شد.

در ابتدای این دیدار صمیمی، مدیران عامل صندوق‌های پژوهش و فناوری به طرح دغدغه‌ها و مسائل خود پرداختند و راهکارها و پیشنهادات خود برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و همچنین حمایت هرچه بیشتر و بهتر از زیست‌بوم نوآوری در کشور مطرح کردند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی طی سخنانی با تاکید بر اینکه صندوق‌های پژوهش و فناوری از اجزای اصلی تامین مالی نوآوری در کشور هستند، گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ارکان شبکه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی نیز به شمار می‌آیند.

خیاطیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه زیست‌بوم نوآوری کشور نیازمند همکاری و همراهی توأمان صندوق نوآوری و صندوق‌های پژوهش و فناوری است، گفت: در حوزه توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش سهم شرکت‌های دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور لازم است که به کارهای بزرگ‌تر بپردازیم. باید با هم حرکت کنیم و نسبت به تامین مالی زیست‌بوم نوآوری از طریق منابع غیردولتی متمرکز شویم.

همچنین در این نشست روح‌الله ذوالفقاری، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که صندوق نوآوری در چند سال اخیر دنبال کرده است، ارتقای جایگاه صندوق‌های پژوهش و فناوری در نظام تامین مالی نوآوری بوده است، گفت: در این زمینه با استفاده از ابزارهای متنوع، ارتقای جایگاه صندوق‌های پژوهش را دنبال کردیم.

وی افزود: در حوزه تسهیلات و ضمانت‌نامه نیز سعی شده در همکاری با صندوق‌های پژوهش و فناوری چه در قالب خطوط اعتباری و اعتباربخشی به صندوق‌ها و گرفتن عاملیت از سوی صندوق نوآوری، چه در شکل اختصاص منابع مالی در اختیار صندوق‌ها، چه در قالب تسهیل فرایند دریافت منابع و چه در موضوع ضمانت‌نامه، فعالیت صندوق‌های پژوهش و فناوری در زیست‌بوم تامین مالی گسترش یابد.

معصومه خان احمدی، مدیر دبیرخانه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز در این نشست با اشاره به اینکه امروز 174 صندوق پژوهش و فناوری در کشور وجود دارند که از این میان 70 صندوق به صورت رسمی ثبت شده و در حال فعالیت هستند.

 

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *