افزایش سرمایه و توانمندی صدور ضمانت نامه ۲۵ صندوق پژوهش و فناوری منتخب

با امضای یک توافقنامه همکاری بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارت امور اقتصادی و دارایی، ضمن افزایش سه هزار میلیارد ریالی سرمایه ۲۵ صندوق پژوهش و فناوری منتخب، توانمندی صدور ضمانت‌نامه این صندوق‌ها بیش از 9 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

معاون علمی، فناوری اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری: با حمایت معاونت علمی و مساعدت خوبی که از سوی وزارت اقتصاد انجام شد، تامین مالی برای افزایش سهم دولتی سهام صندوق های پژوهش و فناوری صورت گرفت و با امضای این موافقت‌نامه قریب به ۹ هزار میلیارد تومان بر توان صدور ضمانت‌نامه توسط ۲۵ صندوق‌ پژوهش و فناوری منتخب توانمند و فعال افزوده خواهد شد.

وی با بیان این که نیاز داریم تا بخش قابل توجهی از هزینه‌های تحقیق و توسعه شرکت‌ها به کمک صندوق‌های پژوهش و فناوری تامین و خون تازه‌ای در رگ‌های شرکت‌های دانش‌بنیان جاری‌ شود، اظهار کرد: نیاز داریم که دست‌کم ۲۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع مورد نیاز برای تحقیق و توسعه از محل صندوق های پژوهش و فناوری باشد. این موضوع نیازمند حمایت ویژه و عمل کردن دستگاه‌ها به تعهداتشان است.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی نیز در این مراسم با اشاره به رویکرددهای نو و هم راستا با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم عنوان کرد: حمایت از اشتغال و رشد اقتصاد در این دولت با رویکردی خیلی جدی دنبال شده است؛
وزیر اقتصاد ابراز امیدواری کرد که بلوغ و تحول این تجربه نهادی کمک کند که در سال های آینده سهم ثابت و روز افزونی به صندوق‌های پژوهش فناوری تخصیص یابد به‌طوری‌که در قالب نهاد مالی تخصصی که نقش توسعه ای را برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایفا می کنند، تقویت شوند.

در قالب این موافقت‌نامه، افزایش سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری با پیگیری و مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری صورت گرفت. بر همین اساس مجموعا ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه برای ۲۵ صندوق پژوهش و فناوری منتخب صورت گرفت تا ظرفیت صدور ضمانتنامه‌های اعتباری آن ها رشدی بیش از ۹هزار میلیارد تومانی داشته باشد.

 

 

عضویت در خبرنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *