اخبار صندوق پژوهش

روسیه با محاصره علمی بین المللی مواجه شده است

با کاهش همکاری تحقیقاتی بین المللی، و همچنین محدودیت در دسترسی دانشمندان روسیه به تجهیزات علمی وارداتی و مجلات غربی، انزوای علمی این کشور عمیقتر می شود. آکادمی علوم روسیه(RAS) می گوید که بسیاری از دانشگاه های داخلی و موسسات علمی ممکن است تا پایان سال با کمبود تجهیزات پژوهشی مواجه شوند. به این دلیل که شرکت های بسیاری در خارج از روسیه، به ویژه در اتحادیه اروپا، به خاطر ترس از تحریم، از عرضه خدمات و تجهیزات به دانشمندان روسی خودداری می کنند.

The post روسیه با محاصره علمی بین المللی مواجه شده است appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

اساتید برای دانشجویان وقت نمی‌گذارند

چندی پیش و با هشدار رهبر انقلاب مبنی بر کند شدن شتاب رشد علمی کشور، بار دیگر معضلات موجود در مسیر تولید علم در دانشگاه‌های کشور موضوع بحث‌های کارشناسی و رسانه‌ای گوناگون قرار گرفت.

The post اساتید برای دانشجویان وقت نمی‌گذارند appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

تقسیم‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی در قالب ۹ منطقه

در نخستین نشست منطقه‌ای معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی اعلام شد، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی برای یکسان‌سازی فعالیت‌های خود در ۹ منطقه تقسیم‌بندی شده‌اند.

The post تقسیم‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی در قالب ۹ منطقه appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

سهم دانشگاه آزاد از ایده‌های دانش‌بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در بازدید از طرح‌های دانش‌بنیان واحد اصفهان گفت: در حمایت از ایده‌های دانش‌بنیان، سهمی را به دانشگاه آزاد اختصاص داده‌ایم/ برنامه جدی ما حمایت از طرح‌های تحقیقاتی با هدف تجاری‌سازی و تولید ثروت است

The post سهم دانشگاه آزاد از ایده‌های دانش‌بنیان appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

تاکید بر ضرورت ایجاد زمینه‌ همکاری‌های منطقه‌ای برای ارتقای سطح علمی کشورهای منطقه

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: ایجاد زمینه‌ همکاری‌های منطقه‌ای در راستای تبادل اطلاعات و ارتقای سطح علمی و فنی کشورهای منطقه برای نیل به توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امری لازم است.

The post تاکید بر ضرورت ایجاد زمینه‌ همکاری‌های منطقه‌ای برای ارتقای سطح علمی کشورهای منطقه appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

تجاری سازی یافته های پژوهشی با حمایت های صندوق نوآوری و شکوفائی شتاب می گیرد

دکتر محمد حسین صادقی مشاور رئیس هیئت عامل صندوق با حضور در جمع هیات رئیسه، اعضای هیات علمی، دانشجویان، شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد و واحدهای فناور پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، به معرفی خدمات و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفائی پرداخت.

The post تجاری سازی یافته های پژوهشی با حمایت های صندوق نوآوری و شکوفائی شتاب می گیرد appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری وارد استان اصفهان شد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز وارد استان اصفهان شد تا از مراکز علمی، فناوری، دانشگاهی و دستاوردهای فناورانه این استان بازدید کند.

The post معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری وارد استان اصفهان شد appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

تفاهم‌نامه همکاری برای بررسی اخلاقی پروپوزال‌های پژوهشی امضا شد

تفاهم‌نامه مشترک بررسی اخلاقی پروپوزال های پژوهشی میان ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران امضا شد.

The post تفاهم‌نامه همکاری برای بررسی اخلاقی پروپوزال‌های پژوهشی امضا شد appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

کمیته بررسی شکایات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تمامی شکایات رسیدگی می‌کند/ صرفا پرونده بورسیه‌ها هدف نیست

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره وظیفه کمیته بررسی شکایات علمی و آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: این کمیته در دو وزارتخانه علوم و بهداشت دفتر دارد و به شکایات حوزه علمی و آموزشی رسیدگی می کند.

The post کمیته بررسی شکایات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تمامی شکایات رسیدگی می‌کند/ صرفا پرونده بورسیه‌ها هدف نیست appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

سیاست‌های افزایش اختیار هیات امنای دانشگاه‌ها ؛ از تصویب تا تاخیر در ابلاغ

ابلاغ سیاست‌های افزایش اختیارات هیات امنای دانشگاه‌ها که آبان‌ ۹۳ به تصویب رسید تاکنون انجام نشده است، علت این تاخیر به یک علامت سوال در ذهن دانشگاهیان تبدیل شده است.

The post سیاست‌های افزایش اختیار هیات امنای دانشگاه‌ها ؛ از تصویب تا تاخیر در ابلاغ appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

تغییر نگرش به اقتصاد دانش‌بنیان و تثبیت گفتمان علم و فناوری با کمک فعالان رسانه محقق می‌شود

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: مهم ترین وظیفه ای که برای معاونت علمی تعریف شده است، ایجاد تغییر نگاه در کشور به اقتصاد دانش بنیان و تثبیت گفتمان علم و فناوری است.

The post تغییر نگرش به اقتصاد دانش‌بنیان و تثبیت گفتمان علم و فناوری با کمک فعالان رسانه محقق می‌شود appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

مقام معظم رهبری شخصا روند پیشرفت در حوزه‌های فناوری را پیگیری می‌کنند

رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفر به اندونزی، پیگیری شخصی مقام معظم رهبری در خصوص روند پیشرفت در حوزه‌های فناوری را به عنوان نشانه‌هایی از این موضوع مورد اشاره قرار داد.

The post مقام معظم رهبری شخصا روند پیشرفت در حوزه‌های فناوری را پیگیری می‌کنند appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »