وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سفیر الجزایر در ایران دیدار و گفتگو کردند

به گزارش عیارآنلاین، دکتر فرهادی در این دیدار گفت : جمهوری اسلامی ایران و الجزایر  به عنوان دو کشور  مسلمان  دارای روابط  سیاسی فرهنگی دیرینه ای هستند و  امکان  ارتقای  این روابط بویژه در زمینه آموزش عالی و تحقیقات علمی وجود دارد.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک همکاریهای ایران و الجزایر که طی چند ماه آینده  با حضور معاون اول رئیس جمهور  در الجزایر تشکیل خواهد شد گفت : ضرورت دارد  زمینه های همکاری های علمی  میان دو کشور  بررسی شده و در دستور  کمیسیون مشترک قرار گیرد  تا با تصویب در آن کمیسیون شاهد گسترش روابط علمی  فیمابین در سطح مطلوب باشیم .
دکتر فرهادی  اظهار داشت : ایران در سالهای اخیر  رشد چشمگیری در رشته های مختلف داشته است و در بسیاری از زمینه ها از جمله هوافضا ، نانو فناوری و زیست فناوری  امکان همکاری علمی  با کشور الجزایر فراهم است و می توان با برگزاری کارگاههای آموزشی ، انجام تحقیقات مشترک و تاسیس پارک های علم و فناوری و مراکز رشد شرکت های دانش بنیان این همکاریها را اجرایی کرد.
وزیر علوم با اشاره به توافق هسته ای اخیر گفت : ایران به عنوان کشوری مسلمان به دنیا این پیام را داد که همه کشورهای دنیا و از جمله کشورهای درحال توسعه و مسلمان حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را برای بهتر شدن زندگی مردم دارند  و این حق در انحصار چند کشور نیست.
عبدالمنعم احریز سفیر الجزایر در ایران نیز در ادامه این دیدار با اشاره به پیشرفت های علمی ایران در دنیا و جایگاه نخست آن در بین کشورهای اسلامی گفت : سطح روابط علمی کشور  همپای سطح روابط سیاسی رشد نکرده است؛ لذا ضرورت دارد  در برنامه جدید  ارتقای همکاریهای دو کشور   ، گسترش همکاری های علمی مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی افزود: در سالهای گذشته تفاهم نامه های همکاری علمی بین وزارتخانه های علوم ایران و الجزایر منعقد شده است که اجرایی شدن آنها اقدام مناسبی برای گسترش روابط علمی دو کشور خواهد بود که در این راستا باید از فرصت تشکیل کمیسیون همکاری های  دو کشور که در آینده نزدیک و در سطح بالا برگزار خواهد شد استفاده کنیم.
همچنین دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به اینکه سفیر الجزایر  به تازگی مسئولیت سفارت این کشور را در ایران عهده دار شده است برای برنامه ریزی برای بازدید وی از مراکز علمی تحقیقاتی ایران تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه وزارت علوم ایران در  زمان اجلاس غیر متعهدها با اعطای ۱۰بورسیه تحصیلی به الجزایر موافقت کرد خواهان اعلام اسامی دانشجویان از سوی دولت الجزایر شد.

The post وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سفیر الجزایر در ایران دیدار و گفتگو کردند appeared first on عیارآنلاین.

عضویت در خبرنامه