دکتر امید :ارتقای کیفیت دانشگاه ها در گرو افزایش خدمات و کاهش ظرفیت است

به گزارش عیارآنلاین، در این نشست پس از ارایه گزارش عملکرد رؤسای دانشگاه‌ یزد، دانشگاه اردکان و دانشگاه آیت الله حایری میبد، دکتر محمدحسین امیدگفت: افزایش تعداد دانشجویان باعث افزایش کیفیت دانشگاه نمی‌شود و در حال حاضر اولویت با ارتقای  کیفیت دانشگاه مطرح می باشد  و باید بدون افزایش تعداد دانشجو و با پایین آوردن آمار پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها، کیفیت خدمات آموزشی را افزایش دهیم تا سطح علمی دانشگاه بالا رود و دانشجویان کار آفرین  خوبی از دانشگاه دانش‌آموخته شوند.
وی با بیان اینکه  باید یک پایگاه اطلاعاتی برای دانش‌آموختگان  داشته باشیم تا بتوانیم جذب آنان را در بازار کار رصد کنیم ، بر لزوم تربیت دانشجو متناسب با تقاضای جامعه و صنعت تأکید کرد.
معاون وزیر در این نشست به موضوع مدیریت هزینه‌ها اشاره کرد و با مهم توصیف کردن این موضوع، تصریح کرد با افزایش تعداد دانشجو بودجه دانشگاه افزایش نخواهد یافت بلکه باعث بالارفتن هزینه‌ها می‌شود.
وی همچنین درخصوص طرح جامع دانشگاه‌ها اظهار داشت: بین دانشگاه‌های عضو کمیسیون یک کمیته‌ای تشکیل شود تا در خصوص آمایش رشته‌های مرتبط با منطقه تصمیم‌گیری صورت گیرد و در چارچوب طرح جامع پیشنهادها مطرح شود.
در ادامه این گزارش آمده است: در این نشست ، صورت‌های مالی سال ۹۲، اصلاحیه بودجه تفصیلی سال۹۳، کلیات بودجه سال۹۴، اصلاحیه پیشنهادی آیین‌نامه‌های مالی و معاملاتی و استخدامی اعضای هیئت‌علمی با بررسی کارشناسی مورد تصویب قرار گرفت.

The post دکتر امید :ارتقای کیفیت دانشگاه ها در گرو افزایش خدمات و کاهش ظرفیت است appeared first on عیارآنلاین.

عضویت در خبرنامه