حوزه علم و فناوری از بزرگترین بهره‌برداران توافق هسته‌ای است

به گزارش عیارآنلاین، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در نشست علمی مذاکرات هسته‌ای و علوم سیاسی در ایران که در دانشگاه علامه برگزار شد، گفت: لازم است مراتب قدردانی دانشگاهیان را از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و وزیر خارجه کشورمان اعلام کنیم که با حمایت رهبر معظم انقلاب و مدیریت عالی رئیس جمهور اتفاق افتاد.

وی افزود: یکی از بزرگترین بهره‌برداران این توافق حوزه علم و فناوری است. امروز بحث تعیین کننده در این حوزه دانش است و طبیعتاً هر کشوری بخواهد در توسعه پایدار موفق شود باید در حوزه علم و فناوری سرمایه‌گذاری کند و به همین دلیل شاید تحریم‌ها در این حوزه مشکلاتی را ایجاد کرد.

نیلی احمدآبادی ادامه داد: دانشگاه‌ها به عنوان مراکز تولید علم و فناوری می‌توانند در دوران پساتحریم یکی از بزرگترین بهره‌برداران این توافق باشند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: ما در ۴ حوزه توسعه فرهنگی، توسعه علمی، توسعه فناوری و توسعه دیپلماسی می‌توانیم بیش از گذشته فعال باشیم. در حوزه توسعه و تبادلات فرهنگی و توسعه علمی شاید در دوران تحریم می‌شد کارهایی را انجام داد اگرچه با مشکلات زیادی همراه بود اما در حوزه توسعه فناوری موضوع بسیار پیچیده‌تر خواهد شد، موضوعی که همه کشورها به آن حساسیت ویژه‌ای دارند و ما در این دوران شاهد بودیم در رابطه با تامین تجهیزات مشکلات بیشتری در کشور و دانشگاه‌ها داشتیم.

نیلی احمد‌آبادی اظهارداشت: به نظر ما گسترش تبادلات تجاری و فنی در دوران پساتحریم بسیار گسترش خواهد یافت و تضمین کننده این تبادلات مخصوصاً در حوزه فناوری مشارکت و ورود دانشگاه‌ها در این زمینه است.

رئیس دانشگاه تهران تاکید کرد: توافق هسته‌ای می‌تواند یک مسیر خوب برای ورود دانشگاه‌ها و زمینه‌ای را برای انتقال تکنولوژی فراهم کند و ما نیز باید شرایط لازم را برای این کار فراهم کنیم.

منبع: فارس

The post حوزه علم و فناوری از بزرگترین بهره‌برداران توافق هسته‌ای است appeared first on عیارآنلاین.

عضویت در خبرنامه