تمام طرح‌های کلان ملی باید سند بالادستی داشته باشند/ عدم اختصاص بودجه به طرح‌های بدون سند بالادستی

به گزارش عیارآنلاین، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در حاشیه صدو سی و چهارمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی  علوم تحقیقات و فناوری گفت: در پیش از دستور این جلسه، گزارش سفر هیات ایرانی به اتریش ، برای ایجاد زمینه همکاری که با سازمان جهانی توسعه صنعتی( یونیدو) انجام شده بود، ارائه شد، در این سفر زمینه‌های همکاری با یونیدو فراهم شد که جزء کارهای بسیار مهم برای ادامه برنامه‌های شورای عالی عتف بود.

وی افزود: همچنین در این جلسه گزارش کارگروه تدوین اسناد ملی راهبردی طرح‌های کلان ارائه شد که این کارگروه از قبل بوده و به فعالیت‌های خود ادامه داده و دستورالعمل‌هایی را تدوین کرده است که براساس دستورالعمل تهیه شده توسط این کارگروه باید همه طرح‌های کلان ملی سند بالادستی داشته باشند.

احمدی گفت: سند بالادستی شامل ضرورت اجرایی شدن طرح کلان ملی، بکارگیری آن در صنعت، نتیجه طرح می‌شود زیرا در زمان تصویب طرح‌های کلان به لحاظ عجله‌ای که بوده است همه مراحل تعریف طرح، تطابق آن با اولویت‌ها، توجیه اقتصادی، توجیه  فنی بررسی نشدند.

وی گفت: همچنین در این جلسه یک کارگروه تخصصی تعیین شد که متشکل از افراد تخصصی، صاحبنظران، نمایندگان دستگاه و بهره برداران دستگاه‌های اجرایی و دستگاه بهره بردار است. این کارگروه در زمینه ارزیابی سند بالادستی طرح‌های کلان فعالیت می‌کنند.

معاون وزیراظهار داشت: البته ۸ طرح کلان ملی سند بالادستی دارند و طرح‌های علوم انسانی و طرح‌های حوزه دفاعی به لحاظ جنبه امنیتی سند بالادستی ندارند و باید اقدام به تهیه سند بالادستی کنند.

وی افزود: در نهایت در این جلسه تصویب شد به طرح‌های کلانی که سند بالادستی ندارند، اعتباری تخصیص نیابد و این مصوبه کمیسیون دوشنبه آینده در جلسه شورای عالی عتف بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه نحوه حمایت مالی طرح‌های کلان نیز در حال تعیین است، گفت: با سازمان مدیریت در ارتباط هستیم تا ردیف مستقلی برای طرح های کلان ملی اختصاص دهد.

منبع: فارس

 

The post تمام طرح‌های کلان ملی باید سند بالادستی داشته باشند/ عدم اختصاص بودجه به طرح‌های بدون سند بالادستی appeared first on عیارآنلاین.

عضویت در خبرنامه