بررسی نقش دیپلماسی علم و فناوری در پیشبرد روابط خارجه در آمریکا

به گزارش عیارآنلاین، دومین هم‌اندیشی از سلسله هم‌اندیشی‌های دیپلماسی علم و فناوری با موضوع «نقش دیپلماسی علم و فناوری در پیشبرد روابط خارجی؛ بررسی موردی ایالات متحده آمریکا» برگزار شد.

 IMG_3470 1

IMG_3469 1
افراد شرکت کننده در این هم‌اندیشی دکتر شیخ‌الاسلامی، دکتر بنی‌هاشمی، مهندس بیرنگ، دکتر موسی‌زاده، دکتر امید زمانی، دکتر بنیادی، دکتر میرعمادی، دکتر نیل‌فروشان، مهندس احمدی و جمعی از صاحب‌نظران این حوزه بودند.

IMG_3442 1

 در ابتدای این هم‌اندیشی مروری بر فعالیت‌ها و نهادهای فعال آمریکا در حوزه دیپلماسی علم و فناوری شد و پس از آن شرکت‌کنندگان به بیان نظرات خود و تحلیل وضعیت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه پرداختند.

1

IMG_3405 1
دکتر شیخ‌الاسلامی رئیس دانشکده روابط بین‌الملل با بیان سه بعد مطرح برای دیپلماسی علم و فناوری گفت: اگر بخواهد دیپلماسی برای علم و فناوری عمل کند، مدیریتش با نهادهای علمی و فناوری است، و اگر علم و فناوری بخواهد در خدمت دیپلماسی باشد، تشخیص و استفاده از آن به عهده وزارت خارجه است. وی تاکید کرد ماموریت وزارت خارجه تسهیل روابط خارجی است و بر اساس قانون تمامی تعاملات خارجی با هماهنگی این وزارت خانه باید صورت گیرد.

 IMG_3410 1

IMG_3479 1
دکتر بنی‌هاشمی عضو هیئت علمی دانشکده روابط بین‌الملل و سفیر سابق ایران در مجارستان به بیان تجربیاتی از دوران سفیری خود پرداخت. وی تاکید کرد که برای هماهنگی در داخل کشور نیازمند یک فرماندهی هستیم.

 IMG_3495 1

IMG_3445 1

  مهندس بیرنگ معاون امور بین‌الملل و انتقال فناوری نیز با بیان اقداماتی که در معاونت علمی با همکاری وزارت امور خارجه در راستای توسعه دیپلماسی علم و فناوری کشور انجام شده، بر ضرورت انجام فعالیت‌های نظری در کنار توجه به فرصت‌های عملی تاکید کردند.

IMG_3523 1

IMG_3378 1

IMG_3469 1

 این هم‌اندیشی در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه و با همت گروه دیپلماسی شبکه کانون‌های تفکر ایران (ایتان) برگزار شد.

The post بررسی نقش دیپلماسی علم و فناوری در پیشبرد روابط خارجه در آمریکا appeared first on عیارآنلاین.

عضویت در خبرنامه