دومین گردهمایی برگزارکنندگان استارتاپ‌ویکندهای ایران برگزار شد

به گزارش عیارآنلاین، در این گردهمایی سید علی هزاوه ، رییس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس معاونت علمی، در افتتاحیه این گردهمایی توضیحاتی درباره برنامه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص حمایت از استارت آپ ها ارائه کرد.
به گفته وی، مرکز شتابدهی و نوآوری پارک فناوری پردیس در سال ۹۳ با هدف اجرای پروژه هایی به منظور تقویت فضای کارآفرینی مبتنی بر نوآوری و فناوری در ایران از سوی معاونت علمی آغاز به کار کرد.

هزاوه توضیح داد: از سال گذشته چند پروژه در این مرکز تعریف شد که یکی از آنها برگزاری رویدادهای کارآفرینی در سطح کشور است.

وی بیان کرد: طبق برنامه‌ مرکز در سال اول می بایست ۲۵ رویداد استارتاپ ویکند را برگزار کنیم. اما توانستیم از این میزان تخمین زده شده فراتر برویم و مرکز شتابدهی نوآوری موفق به برگزاری ۳۹ رویداد شد.

رئیس مرکز شتابدهی معاونت علمی افزود: این رویدادها در شهرهای مختلف کشور و با کمک دانشگاه های مختلف و پارک های فناوری استان‌ها برگزار شد.

به گفته وی، امسال بر اساس تجربه ای که این مرکز در سال گذشته به دست آورده، تغییراتی به لحاظ محتوای برگزاری این رویدادها ایجاد شده است و نکات آموزشی بیشتری در این رویدادها در نظر گرفته شده است و حتی در نظر داریم تا این رویدادها با مدل و نام متفاوتی برگزار شوند.

هزاوه در ادامه به توضیح فعالیت‌های مرکز شتابدهی معاونت علمی پرداخت و گفت: این مرکز به به ایجاد و راه اندازی شتابدهنده های فناوری که مدل های متفاوتی دارند کمک می‌کند.

وی افزود: شتابدهنده ها می‌توانند طی مدت چند ماه موجب شتاب در رشد شرکت های نوپا (استارتاپ) شوند.

رئیس مرکز شتابدهی پارک فناوری پردیس معاونت علمی، ادامه داد: نخستین شتابدهنده مرکز با عنوان «آواتک»، از مهرماه سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است، دومین شتابدهنده نیز با عنوان «دیموند» از اواخر سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک حداقل دو شتابدهنده دیگر توسط مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی خواهد شد.

هزاوه مکانیزم دیگری که قرار است در مرکز شتابدهی و نوآوری معاونت علمی اجرا شود را «مراکز شکل‌گیری» عنوان کرد و گفت: این مراکز کمک می‌کنند تا افرادی که ایده دارند و می‌خواهند بر روی ایده خود کار کنند در فضای کاری مشترک عضو شوند.

رییس مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی افزود: در نتیجه تمام این فعالیت‌ها، می‌توان گفت خروجی شتابدهنده ها وارد مرکز رشد پارک فناوری پردیس معاونت علمی می‌شوند و پس از سپری کردن دوره رشد، خروجی های مرکز رشد عضو پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهند شد.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

The post دومین گردهمایی برگزارکنندگان استارتاپ‌ویکندهای ایران برگزار شد appeared first on عیارآنلاین.

عضویت در خبرنامه