اخبار صندوق پژوهش

ناکارآمدی در جذب دانشجویان مستعد خارجی؛ چیزی شبیه به لیگ وطنی فوتبال!

با این‌که دانشجویان غیر بومی سهم کمتری از تعداد دانشجویان دانشگاه‌های معتبر دنیا را تشکیل می‌دهند، اما عمده درآمدهای دانشجویی این دانشگاه‌ها از این طریق به دست می‌آید.

The post ناکارآمدی در جذب دانشجویان مستعد خارجی؛ چیزی شبیه به لیگ وطنی فوتبال! appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

آیا صندوق نوآوری‌وشکوفایی از صندوقهای فعال در حوزه علم‌وفناوری حمایت می‌کند؟

در صورتی که صندوق‌های فعال در حوزه علم و فناوری به عنوان حلقه‌ی واسط صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌های دانش‌بنیان به رسمیت شناخته شوند، تقویت این صندوق‌ها یک راهبرد اساسی برای صندوق‌ نوآوری و شکوفایی به حساب خواهد آمد.

The post آیا صندوق نوآوری‌وشکوفایی از صندوقهای فعال در حوزه علم‌وفناوری حمایت می‌کند؟ appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

يك فرد زمانی کارآفرین می‌شود که بتواند بدون پول کار کند

آنچه من فهمیده‌ام مشکل اصلی همه منابع انسانی است. در كشور نه اینکه انسان دانش‌آموخته نداریم، بلكه انسانی که دانش‌آموختة مجرب شود، بینش‌های مدیریتی پیدا کند، از اشتباهات فاصله بگیرد و تصمیمات صحیح بگیرد، کم داریم. درواقع، خبرگان واقعی همین آدم‌ها هستند.

The post يك فرد زمانی کارآفرین می‌شود که بتواند بدون پول کار کند appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

وظیفه بنیاد ملی نخبگان چیست؟

رویداد بسیار مهم حوزه نخبگان در کشور، تصویب سند ملی نخبگان بوده است که به‌صورت اجمالی می‌توان گفت به برخی از شکست‌های این حوزه پرداخته است. ولی لازم است روح سند در تمامی بخش‌های مختلف بنیاد دمیده شود و تمامی بخش‌های بنیاد وظیفه خود را اجرایی سازی سند بدانند.

The post وظیفه بنیاد ملی نخبگان چیست؟ appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

ضرورت استقرار مکانیزم ارزیابی تخصصی در صندوق‌های فعال در حوزه علم‌و‌فناوری

در ازای این مسئولیت‌پذیری صندوق‌های واسط در پذیرش ریسک، ضرورت دارد صندوق نوآوری و شکوفایی کارمزد بیشتری را برای صندوق واسط درنظر گیرد. یعنی اگر برای یک کارگزار ساده معادل یک درصد منابع تجهیزشده توسط صندوق نوآوری و شکوفایی، کارمزد درنظر گرفته می‌شود، ضروری است این عدد برای صندوق واسط به تناسب ریسک پذیرفته‌شده افزایش یابد.

The post ضرورت استقرار مکانیزم ارزیابی تخصصی در صندوق‌های فعال در حوزه علم‌و‌فناوری appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

بررسی ساختارهای سیاستگذاری فناوری در ایران

از بزرگترین مشکلات فعلی این است که عوامل اجرای سیاست‌گذاری را تربیت نکرده‌ایم و آموزش نداده‌ایم لذا حتی سیاست‌گذاری‌هایی که پشتوانه مقامات ارشد نظام را دارند هم اجرا نمی‌گردد.

The post بررسی ساختارهای سیاستگذاری فناوری در ایران appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

در اقتصاد متکی به منابع زیرزمینی نخبگان جذب نمی‌شوند

رهبر انقلاب با اشاره به ضرورت تفکیک تولید علم با تولید مقاله اعلام کردند: البته تولید مقالات مرجع و با ارزش علمی با ارزش است اما این همه‌ی قضیه نیست. مقالات علمی تولید شده به ثبت ابداع بیانجامد و ناظر به نیازهای درونی کشور باشد.

The post در اقتصاد متکی به منابع زیرزمینی نخبگان جذب نمی‌شوند appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

با عقيده «همه‌چیز را رها کنید خودبه‌خود درست می‌شود» مقابله كرديم

پیشرفته بودن به این معنا نیست که ما تعداد کارخانه‌های زیاد و خیابان‌های عریض و فروشگاه‌های بزرگ داشته باشیم؛ بلکه آنها نتيجه توسعه هستند و توسعه‌يافتگی به این است که درست تشخیص دهیم، درست تصمیم بگیریم و درست اقدام کنیم.

The post با عقيده «همه‌چیز را رها کنید خودبه‌خود درست می‌شود» مقابله كرديم appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

شتاب رشد علمی کشور نباید به هیچ بهانه ای حتی اندکی کاهش یابد

پیگیری جدی پیشرفت و شتاب حرکت علمی و فناوری کشور یکی از اساسی ترین اولویت های کشور است که شورای عالی انقلاب فرهنگی در آن نقش جدی دارد./ارتقاء کمی و کیفی مصرف و تولید محصولات و کالاهای فرهنگی جز با سیاستگذاری های درست و اقدام پیگیر و مستمر و به صحنه آوردن همه ی ظرفیت های ملی این عرصه، ممکن نخواهد شد.

The post شتاب رشد علمی کشور نباید به هیچ بهانه ای حتی اندکی کاهش یابد appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

لزوم قاعده‌گذاری و نظارت صندوق نوآوری‌ و شکوفایی بر فعالیت‌های مشترک با سایر صندوق‌ها

با درنظر گرفته‌شدن ملاحظاتی، در تعامل‌های دوجانبه‌ی صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های فعال در حوزه‌ی علم و فناوری، می‌توان دامنه‌ی عاملیت این صندوق‌ها را توسعه داد و زمینه‌ی رشد حجم و توانمندی‌های این صندوق‌ها را فراهم کرد.

The post لزوم قاعده‌گذاری و نظارت صندوق نوآوری‌ و شکوفایی بر فعالیت‌های مشترک با سایر صندوق‌ها appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

مشارکت مدنی

مشاركت مدني عبارت است از درآميختن سهم الشركه نقدي و يا غير نقدي متعلق به اشخاص حقيقي يا حقوقي متعدد، به نحو مشاع، به منظور

ادامه مطلب »