اخبار صندوق پژوهش

نمونه‌ای از تسهیل‌گری صندوق‌های فعال علم‌وفناوری برای دریافت تسهیلات بانکی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

بر اساس گفته‌های دکتر عیوضلو، بانک توسعه‌ی صادرات تاکنون ۱۵۰ فقره تقاضا معادل ۶۰ میلیارد تومان دریافت کرده است که ۳۰ فقره از آن‌ها به ارزش ۱۳ میلیارد تومان مصوبه بانکی گرفته‌اند و ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

The post نمونه‌ای از تسهیل‌گری صندوق‌های فعال علم‌وفناوری برای دریافت تسهیلات بانکی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

گذار حكمرانی نظام نوآوری در كشورهای در حال توسعه

جلسات پنجم و ششم گفتمان مديريت و سياستگذاري فناوري و نوآوري كه با حمايت معاونت علمي فناوري رياست جمهوري و به همت دانشكده مديريت و اقتصاد دانشگاه صنعتي شريف شروع شده است، چهارشنبه در دانشكده علوم و فنون نوين دانشگاه تهران برگزار گرديد.

The post گذار حكمرانی نظام نوآوری در كشورهای در حال توسعه appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

نقش پرورش استعدادهای برتر در تحقق چشم انداز مطلوب کشور

اگر چه زمان شناسایی، روش­های شناسایی و الگوهای پرورش استعدادهای برتر، بسیار متنوع است و هر کدام از این روش­ها و الگوها موافقان و مخالفان خاص خود را دارند، اما توجه ویژه به موضوع نخبگان و برنامه‌­ریزی برای پرورش آنان در اغلب کشورهای جهان به‌عنوان موضوعی بسیار مهم و استراتژیک تلقی می‌شود.

The post نقش پرورش استعدادهای برتر در تحقق چشم انداز مطلوب کشور appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

راه حلی برای تسهیل در فروش اقساطی محصولات دانش بنیان

با توسعه‌ خدمات تسهیل‌کننده‌ فروش اقساطی محصول توسط شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از روش‌هایی مانند صدور ضمانت‌نامه تعهد پرداخت اقساط و جابجایی چک، می‌توان مشکل عدم فروش محصول تولید شده برخی از این شرکت‌ها را کاهش داد.

The post راه حلی برای تسهیل در فروش اقساطی محصولات دانش بنیان appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

خدمات متقابل «دیپلماسی» و «علم و فناوری»

ارتباط بین علم و فناوری با سیاست خارجی، ارتباطی دوطرفه است که از یک‌طرف علم و فناوری به دیپلماسی خدمت می‌کند و از طرفی دیگر دیپلماسی به علم و فناوری. هرقدر به جلو می‌رویم، می‌بینیم علم و فناوری در عرصه تحولات بین‌الملل دارد نقش جدی‌تری پیدا می‌کند.

The post خدمات متقابل «دیپلماسی» و «علم و فناوری» appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »

بررسی اصول حاکم بر فعالیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی

در صورتی که صندوق‌های فعال در حوزه علم و فناوری با ارائه سبدی از وثایق به صندوق نوآوری و شکوفایی، پوشش قسمتی از ریسک را به نفع آن صندوق به عهده بگیرند و در ازای آن کارمزد بیشتری دریافت کنند، صندوق نوآوری و شکوفایی می‌تواند بر روی قاعده‌گذاری و نظارت بر فعالیت‌های مشترک با صندوق‌ها متمرکز شود.

The post بررسی اصول حاکم بر فعالیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی appeared first on عیارآنلاین.

ادامه مطلب »